pühapäev, 27. juuli 2008

Kroonib loodust

Nikolai von Glehn oli mees, kes üritas oma ümbrust enda meele järgi kujundada, samas oskas ta väärtustada Nõmme looduse kordumatust (mida tänapäevased kinnisvaraarendajad paraku ei oska). Meiegi pere arhiivis on olemas tema allkirjaga krundi ostuleping, kus tingimus, et puid maha võtta ei tohi või siis peab samaväärse hulga asemele istutama.






Nii tundus loogiline tänase, viimase fotojahi teemaga seonduvat otsida just Glehni radadelt. Teine eesmärk oli ka - mul põlise nõmmekana lausa piinlik tunnistada, aga ma ei teadnud, kus on Glehni perekonna rahula. Otsustasime tütre ja Tupsuga selle üles otsida. Umbkaudne koht oli teada, aga ikka tegime suure ringi enne kui kohale jõudsime. Koht oli tõepoolest ilus. Aga mis hämmastas, oli ümbruskonda kerkinud suurte ja uhkete villade rohkus.





Rahula tiigil toimetas pardipere oma tegemisi ning üllatus-üllatus: tagumisele müürile oli keegi "külastajatest" oma täiendused jätnud.


Edasi kõndisime spordikeskusest mööda, trepist üles lossiparki. Põhjalikult nuhkisime läbi kunagise palmimaja, mis nüüdseks konserveeritud ja vaatamist väärt. Kivid moodustavad keni pitsmustreid, sopikesi on igale maitsele. Koha on avastanud ka pruutpaarid, kes lossis pulmi pidamas käivad, mitmes kohas oli roosilehti ja küünlaid. Ju seal fotosessioon toimus.







Kalevipoeg ja lohe kuulusid muidugi kohustuslike külastusobjektide hulka, Tupsu vähemalt oli vaimustuses.














Ning tagasiteel jäi ette känd asfaldis.




Pilte sai palju, kõik on kogutud siia.

4 kommentaari:

Linda Järve ütles ...

Glehn on ses mõttes ammendamatu, et mul oli algul kava minna tema asju pildistama seoses eelmise teemaga - VEIDER, sest oli ta ju üks veider mees, kes tegi veidraid asju. Aga tookord ei saanud minna ja tegin pildid tigudest. Nüüd olid mul teised kuulsad mehed ja kavatsus Glehni parki minna ikka alles, aga Sa jõudsid ette :)

kukupai ütles ...

See park on igal ajahetkel erinev ja pealegi näeb igaüks eri asju. Me kavatseme seal teinegi kord hulkuda.

Segasumma Saara ütles ...

Mulle kunagi jäid unustamatult meelde Voldemar Panso kirjeldused vanast Glehnist ja tema veidrustest :). Olete lugenud?

kukupai ütles ...

Mina loomulikult olen, need avaldati uuesti mõni aasta tagasi Nõmme lehes ka.