neljapäev, 1. november 2007

Ostan lehma!

Sellise, kes korralikult piima annab, muidugi. Ja ma mõtlen seda täiesti tõsiselt.
Käisin täna poes, avastasin, et piimapakile on jälle 30 senti hinda otsa pandud. Mind ennast see eriti ei koti, mina piima ei joo. Aga kui majas on väike laps, siis kulub seda ikka liitrite kaupa.

Ah et kus lehma hoidma hakkan? Noh, autot pole, garaaži annab kerge vaevaga laudaks kohendada.

Lüpsmine pole ka probleem, sai seda kunagi suviti maal olles tehtud ikka. Ja kui hätta jään, on naabrimammi kindlasti nõus paar järeleaitamistundi andma. Ta maalt pärit, oskab küll.

Heina - leiab. Kui vähegi mööda Eestimaad ringi sõita, on kõik teeäärsed heina- ja põhupalle täis, vähemalt pooled vedelevad ületalve ja küntakse kevadel maasse.

Veel parem oleks ümberkaudsete naabritega koopereeruda, lapsi on siinkandis palju ja tore ju, kui mitmel perel piim, või ja kohupiim omast käest võtta. Sõnnik kulub siinse liivasossi peal väetiseks, varsti tuleb kartulid-porgandid ju ka ise kasvatada.

Pakkumisvoor on avatud!

7 kommentaari:

Tiia ütles ...

Kas hangin Sulle lehma ? Maakas, nagu ma olen:P Kas soovid punast või musta-valgekirjut ? Tean, et musta-valgekirjud annavad rohkem piima. Siis saad kohupiima ja võid ka teha.

Tiiu ütles ...

Kitsepiim on kasulikum, lihtsam pidada ka and on ka hoolsad murupügajad.

Anonüümne ütles ...

http://www.kuuluta24.ee/detail.php?cat=126&de=51409

Meil praegu tõesti pole otseselt seadust, mis keelaks lehma linnas pidada, aga...enam kui 10 tonni sõnniku/allapanu laotamine aastas pole linnas siiski võimalik, tapad oma floora sellega ära. Ja sööb see kena loom aastas tonne ja sugugi mitte ainult heina (mida kulubki ca 1000kg veise kohta laudaperioodil), eriti kui oodata, et ta ka korralikult piima annab.
Mission impossible.

Minuke ütles ...

Äge!
Kui sa naabrimammi all mind silmas pidasid:) siis maalt ma pärit pole, aga lüpsta oskan ja vikatiga heina teha ka. Saame ehk hakkama siis. Aga enne kui nad selle superkiire ringraja raudteetammi asemel valmis teevad.
Lastest üle jääva anname kassidele, neid jagub ka.
Positiivse väärtusena saavad linnalapsed lehma ka elusuuruses näha.
/ja nii nad nõmme-mustamäe maastikukaitsealale lehmakarja võtsidki/

Manjana ütles ...

see on ikka üks jube suur otsus ja tõesti, lehm tahab igasuguseid asju süüa. mu vanaema söötis iga päev ämbritäie leiba ja jõusööta ja ma ei tea veel mida. alusta ikka kitsega, too on pisem ja kitsejuust on maailma parim.

Tiia ütles ...

Ära ainult kitse- ja lehmapiima segi aja - nad on mõlemad väga rammusad, kui lehm on hästi hoitud ja toidetud:) Mina olen 2 korda segi ajanud, õigemini, mind on õnge võetud.

ritsik ütles ...

Mul tekib tunne, et välismaisest e-aineid täis topitud kaubast küllastunud inimesed hakkavadki varsti kamba peale väikefarme pidama: lehmakont, tibulinnud, kits vms. Saab päris piima, poepiim ei lähe ju hapukski. Ja loomapidamine on nagunii euroopas varsti üksikute friikide ajaviide...