teisipäev, 2. juuni 2009

Tõrvalärakas meepotis


Meepott - uuendatud Nõmme turg.  On ilus, on palju head kaupa, on toredad müüjad. Seda arvasin enne ja arvan nüüdki.
Tõrvalärakas - turg on vist mõeldud ainult noortele, ilusatele, tervetele. Vanurid, puuetega inimesed, lapsevankritega emad - hoidke heaga eemale! Või kui tulete turule, imetlege lilli, ostke kapsast ja porgandit. Liha ja kala, piim, tassike head kohvi - milleks teile seda vaja?!

Käisin turul fotoaparaadi ja mõõdulindiga, pildistasin ja mõõtsin treppe ja lävepakke, rääkisin inimestega. Alla 10 cm kõrgust lävepakku ei leidnudki, turu tagumises osas on trepiastmed 20 cm kõrgused. Ratastooliga või lapsevankriga kioskitesse sisse ei saa. Haigete jalgadega vanainimesed ei suuda ka treppidest üles ronida, seda enam, et pole ka ühtegi käsipuud. Muide, ka tualettidesse tuleb trepist ronida, sellest, et kuskil ka inva-WC oleks, pole vist mõtet rääkidagi.

Pakkusin teemat arendamiseks ja kajastamiseks nii Rahvusringhäälingule (konkreetsemalt AK toimetusele) kui ka Kanal 2 Võsareporterile. Vastuseks on vaikus. Ainus, kes mingit huvi ilmutas, on Eesti Päevaleht, nende osaluseksperimenti kirjeldab Tiia ilmekalt.

Ajal, kui igal pool rõhutatakse euronõuete täitmise vajalikkust, tuleb paraku kurvastusega tõdeda, et Nõmme turg EI VASTA euronõuetele. Pole isegi täidetud meil juba aastast 2002 kehtivat Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi määrust ligipääsetavuse tagamise kohta. Projekteerimisel ja ehitamisel ei ole kaasatud eksperte (kes on meil siin täiesti olemas ja vägagi pädevad).

Hullem veel - nüüd ei taha keegi tunnistadagi, et on ämbrisse astutud, selle asemel ülbitsetakse ja püütakse selgeks teha, et mingi MTÜ polegi riigile või Tallinna linnavalitsusele arvestatav partner. Valimiste künnisel eriti nahaalne, peab ütlema.

Nõmmekana olen ma õnnelik, et turg olemas on. Inimese ja kodanikuna paraku mitte nii väga.

8 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Nõus alates esimesest päevast.Nõmme turg on päkapikula,tillukesed majad,kus väga vähe ruumi.Jumal tänatud,et ühekaupa enam-vähem poodides sees käiakse.Mitmekesi lihtsalt ei mahu kuskile.Ilus ja ebamugav.Mõnus on vaid purskkaevuümbrus,kuhu kohtinguid määratakse.

siimisker ütles ...

No mis seal ikka, tuleb avaldada survet ja ehk tehakse projekti veidi ümber, Päevalehe artikkel on siin esimene samm ja kui huvitatud osapooled nagu näitek Puuetega Inimeste Koda kaasa haarata, siis ehk tõesti tehakse parandusi. Linnavalitsuse käsi on ju vigadeparandustest punane. Võtame näiteks bussipeatuste istmed, mida mitu korda ümber taheti teha, katseks teghtigi, ja nüüd tundub, et on tellitud sootuks uued paviljonid probleemi lahenduseks. Linnakodaniku rahakotile natuke raske harjumus see va tagantjärgi tarkus ;(

kukupai ütles ...

Puuetega Inimeste Koda ju esimesena lärmi lööma hakkaski. Aga kui linn ütleb, et mingi MTÜ (mida me ju oleme) pole arvestatav partner, siis ma küll erilist lootust ei hellitaks, et enne aastat midagi muutuma hakkab seal...

Minuke ütles ...

Eks seal ole teisigi kitsaskohti - meie lemmikjuurviljatädi lootis, et ehk lubatakse tal putkale aken teha, et sealt müüma hakata.

Ja parkimine - suure autoga ei mahu Suusa tänavalt koju sõitma, tän aoli üks kääbik parkind nii, et väiksega ka ei mahtunud. Ja see on veel kahesuunaline tänav! Mõtlesin kah linnavalitsusse kurja kirja kirjutada, a ei viitsind.

See turg sai liiga populaarne:)

Anonüümne ütles ...

Kuigi ma ikka püüan kõiges positiivset poolt näha, olen ma ka turul ühtteist märganud.

Näiteks ei suutnud ma sealt kuidagi leida sellist müügipunkti, kus müüdaks hapukoort, jogurtit ja muud sellist igapäevast. Kalapoode...palun väga ....üksteise järel reas...
Aga miks ma peaks minema veel poodi, kui ma juba tulin turule ....

Mina kuulun kategooriasse noor ema käruga. Kuigi ma juba ammu ei üritagi kuskile käruga sisse ronida, siis sellisesse putkasse kust ma ka aknast oma käru ei näe, ma ka minna ei taha.
Kusjuures ma vaatasin, et väga paljudel putkadel on 2 ust...ühel võiks ju siis vabalt kaldtee olla.
Ükspäev me ostsime ühe vanema proua soovil talle kohvi, sest talle tundus ka kohvikusse sissepääs kitsas ja sees liiga palav oodata...

Ja oi kuidas mulle ei meeldi need meie linnaosavanema sõnavõtud Nõmme lehes, kuidas nemad on nüüd ikka kõik teinud ja kui palju raha nad sinna pannud ja kuidas ikka teised midagi ei tee.
Nagu ma aru saan, siis tema tulu poolt mitte üks gramm jälgima ei pea, peaasi, et kulupool ilusti täidetud saab. Aga ükski äriühing küll nii teha ei saa ju.

Anonüümne ütles ...

Kuigi ma ikka püüan kõiges positiivset poolt näha, olen ma ka turul ühtteist märganud.

Näiteks ei suutnud ma sealt kuidagi leida sellist müügipunkti, kus müüdaks hapukoort, jogurtit ja muud sellist igapäevast. Kalapoode...palun väga ....üksteise järel reas...
Aga miks ma peaks minema veel poodi, kui ma juba tulin turule ....

Mina kuulun kategooriasse noor ema käruga. Kuigi ma juba ammu ei üritagi kuskile käruga sisse ronida, siis sellisesse putkasse kust ma ka aknast oma käru ei näe, ma ka minna ei taha.
Kusjuures ma vaatasin, et väga paljudel putkadel on 2 ust...ühel võiks ju siis vabalt kaldtee olla.
Ükspäev me ostsime ühe vanema proua soovil talle kohvi, sest talle tundus ka kohvikusse sissepääs kitsas ja sees liiga palav oodata...

Ja oi kuidas mulle ei meeldi need meie linnaosavanema sõnavõtud Nõmme lehes, kuidas nemad on nüüd ikka kõik teinud ja kui palju raha nad sinna pannud ja kuidas ikka teised midagi ei tee.
Nagu ma aru saan, siis tema tulu poolt mitte üks gramm jälgima ei pea, peaasi, et kulupool ilusti täidetud saab. Aga ükski äriühing küll nii teha ei saa ju.

Kris ütles ...

heia... :)
Mul oleks Sulle üks kommerts-hõnguline ettepanek - kas Sa ehk võtaksid ühendust? :)

Epp-Kristiina alias UrbanTurban

joanamari ütles ...

ratastooliga ei saagi kuhugi
ühel õhtul võtsin peale trenni oma tooli kaasa, et kodus teda enne esinemist kobistada
no appi!!!
linnaliinibussi sikutamine oli paras tegu, aga kui ma ei jaksaks enam toolist tõusta?!
tänavate äärekivid meeletult kõrged
kaupluses , kust enne tuppa minekut süüa tahtsin osta, oli nii kitsas, et pühkisin tooliga enamus kaupa maha riiulitelt
mõnede riiulite vahele ei mahtunudki tooliga
tooli tänavale ei julenud jätta, sest see maksab ju tuhandeid
uksevahel kakerdasin nagu õnnetuse hunnik
igalpool trepid , trepid ja veel kord trepid
ja inva wc-d on tehtud enamasti linnukese pärast
duššivoolik , kui ta olemas on, potini tavaliselt ei ulatu, põrandal äravoolu pole
paber on pandud nii kõrgele ja kaugele, et tema kätte saamiseks peab harrastama erilist
akrobaatikat
mõned inva wc-d on nii pisikesed tehtud, et tooliga sisse ei mahu, mahuks vaid nii et uks on lahti ja mööda käiad saaksid siis tasuta teatrit vaadata?
ühesõnaga, et justkui oleks midagi muutunud aga tegelikult pole