reede, 14. november 2008

Tikk-takk





Kell on asi, milleta me keegi läbi ei saa. Aega on ju kuidagi vaja mõõta, eks? Ning meist igaühel on vähemalt üks ajanäitaja kuskil, kas seinal, randmel või taskus. Muidugi, tänapäeval ajab asja ära ka mobiiltelefon või arvutiekraani nurgas olevad numbrid.




Minul on kellasid elu jooksul olnud palju. Mõni on vana ja teenib ikka veel, teine millegipärast pole tahtnud oma ülesannete kõrgusel olla ja rändas suhteliselt ruttu kapinurka.



Lapsepõlvest on mulle jäänud vana kappkell seinal. Pärit on ta tegelikult kunagi Nõmmel töötanud Maximi restoranist. Kui restoran 1936 tegevuse lõpetas ning mööbel maha müüdi, ostis mu vanaisa muude asjadega koos ka selle kella. Selle omapäraks olid ilusad ja selged löögid, pooltunnil vaiksem paarislöök, täistunnil kõlavad valjud topeltlöögid. Korra nädalas tuli suure võtmega kell üles keerata, et ta seisma ei jääks.




Seesama kell oli kaua aastaid mu vanaema toas ning kui vanaema suri, panin osutid seisma. Hiljem teenis kell meid veel aastaid, kuid nüüdseks on vedru katki läinud ja ma pole tänaseni leidnud head kellasseppa, kes selle korda teeks. Aga loodan siiski, et selline on olemas ning ühel päeval kostab meie kodus jälle meloodiline pimm-pomm.




Käekella kinkis isa mulle 20-ndaks sünnipäevaks. Enne seda kandsin onust jäänud suurt meestekella (mis mul ka alles on ja töötab), aga isa ei pidanud sellist naisterahvale sobilikuks. Kell oli oma aja kohta kallis ja hea. Teenis ta mind ausalt täpselt 30 aastat, siis aga otsustas pensionile jääda. Ei aidanud remont ega miski. Muide, ka mu praegune käekell on vanemate kingitus.




Mis teile aega näitab?

7 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Kuigi mu onupoeg pole juba mitu aastat kellasepana töötanud, on ta selles ametis täiesti meistrimees. Sarnase vanakella (mu vanaema oma) tegi ta umbes veerandsajandi eest korda ja kuuldavasti käib see värk tänaseni. Soovitaks siiski väga hoolekalt järele mõelda enne kui tema koordinaate küsid, sest see põrgumasin kostab piisavalt hästi. :-P

Anonüümne ütles ...

Mina mängin kaasa :)
Ajakulg

kukupai ütles ...

Larko, ma mäletan väga hästi, kui kõvasti see kell kostis. Mulle meeldis :P

Anonüümne ütles ...

Mõtle siiski veel kas tõesti tahad mu onupojaga ühendust võtta. See on kolmeristitee, kust tagasi pöörduda on keeruline.

kukupai ütles ...

Ega mul sellega veel kiiret ole, aga põhimõtteliselt olen huvitatud küll, kui ta kirvehinda ei võta :P

Morgie ütles ...

mobiil...

ei kodus seinal on mul ka osutitega kell. patareiga, aga mitte digitaalne.

enetimm ütles ...

mul saab olema ilmselt raske leida asju, millel pikem ajalugu taga on... uude maailma kolides oli kohver täis ainult hädavajalikku kraami ning hiljem ei tundunud enam nii tähtis kõike kaasa tuua, sest mõte liigub ikka koduradadele tagasi tulemisel...
kirjtuasin ikkagi pisut kelladest, sest ma ise pole käekella üle kümne aasta kandnud ja siis pead leidma muid viise, kuidas „ajaga kaasas käia”!