pühapäev, 16. november 2008

Kapsalinn Pärnu



Tänane päev kulus Pärnu linnas.


Minekul oli ka mul võimalus lõpuks ometi oma silmaga üle vaadata Vana-Pääsküla kuulus fooriobjekt. Foorid nagu foorid ikka, ei saanud mina aru, mis seal varasemaga võrreldes niiväga muutunud oli. Aga minu seisukohast kõige ebameeldivam muutus on see, et linnaliinide ja kaugliinide bussipeatused on teineteisest lahutatud, kaugliinide oma on viidud sadakond meetrit maa poole. Põhjendus on loogiline - bussidel on siis rohkem ruumi. Kuigi ei saa aru, keda üks-kaks kaugbussi tunnis segama peaks. Linnaliini peatuses on korralik varjualune, kaugliinide omas paar äbarikku klaaskasti. Eriti praeguste ilmadega pole sugugi meeldiv seda sadakonda meetrit kõmpida. Üldreeglina on ju bussileminejatel kotid-kohvrid ka kaasas. Lisaks pole see kaugliinide peatus ilmselt lõpuni valmiski, isegi ühtegi prügikasti pole paigaldatud. Kelle mugavusele mõeldi?


See mulle ka kohale ei jõudnud, miks peab Sebe buss nii pagana külm olema? Tagasi tulin GoBusiga ja see oli küll mõnusalt soe.


Pärnus jätkus nii päikest kui paduvihma. Sain oma asjad aetud, ühe sõbra käest kingituseks kotitäie õunu, Pagaripoistes kohvil käidud (väga hea kohv, julgen soovitada) ning endalegi üllatuseks kohtusin juhuslikult ka ühe vana õpingu- ja ametikaaslasega. Paraku olid tema elulõngad vahepeal väga sassi läinud ning õpitud ametist tuli sunniviisiliselt loobuda. Uut töökohta leidnud pole. Hakkas hoopis joonistama ja maalima ning müüb oma töid soovijatele. Mõned olid tal kaasas ka, kahjuks polnud mul enam piisavalt aega neid põhjalikumalt vaadata. Väga huvitavad ja omapärased igal juhul ja teinekord tahan küll nende jaoks rohkem aega varuda. Kunsti ikka päris käigu pealt ei osta ju. Ühe väiksema joonistuse sain kingituseks, aga ilma autori loata ma esialgu seda siia vaatamiseks ei pane.


Ei pääsenud ma seekordki Pärnus üldiselt tuntud Pudeli-Vovast. Vaikne mees, kes käib mööda linna, kott seljas ja korjab pudeleid-purke. Millegipärast tahab ta minuga alati juttu ajada. Ei tea, millega ma selle sümpaatia ära olen teeninud.


Ahsoo, miks kapsalinn? Aga vaat sellepärast, et kõik Pärnu tänavaääred ja avalikud platsid olid täis dekoratiivkapsaid.

4 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Tead, ma lilli ei söö .. ausõna :)

Muidu lahedad kapsad :)

Raamatutuba ütles ...

a tead kuidas need kapsad haisevad, kui vanemaks jäävad ,,, ;))

Anonüümne ütles ...

Külm buss - diislit e raha hoiavad kokku.

Maria ütles ...

Kusjuures ma märkasin ka, et kapsad vist, aga ei viitsinud vist eriti süveneda. Mõtlesin, et nägin valesti..