neljapäev, 28. mai 2009

Inetu pardipoeg


Sattusin mõni päev tagasi ühele lasteaia lõpupeole. Ilus ja armas pidu nagu ikka sellisel puhul. Lastele esimene tähtis lõpetamine ja sellepärast ka vastavalt elevil. Tüdrukud kõik kenades kleidikestes, juuksed sätitud, mõnel isegi kontsakesega kingad jalas. Poisid ka enamuses piduliku väljanägemisega, viigipüksid, valged pluusid.

Aga üks poiss eristus silmnähtavalt. Ei mingit pidulikkust, samad lontis ja rääbakad teksad, millega ta iga päev liivakastis ja murul möllab, spordipluus... Laps tundis end teiste keskel silmnähtavalt ebamugavalt, niheles ja siples, vahepeal keeldus isegi esinemisest. Kurb oli teda vaadata...

Olen alati arvamisel olnud, et lapsele tähtsaid sündmusi, eriti pidulikke, tuleks rõhutada ka riietusega. Ei pea olema mingi hirmkallis komplekt, lihtsalt midagi sellist, mida igapäevaselt ei kanta. Peotunne tekib ju pisiasjadest. Kui viigipükse ja valget pluusi kasvavale poisile paljuks peetakse, võiksid peoriided vähemalt puhtad olla!

Ärge tulge mulle ütlema, et iga pere materiaalsed võimalused ei luba. Vesi ja seep ei ole nii kallid ning sekkarist võib laste hilpe leida mõne krooniga. Pealegi - just selle poisi ema ise oli väga šikk ja üles löödud.

Kõik algab siiski suhtumisest.

9 kommentaari:

Minuke ütles ...

Laenasime kleidi, millega Notsu selle kevade piduüritusi väisab - lasteaia pidu ja minu ja tulevase õe lilletseremoonia tulekul.
Liiga pidulik sai vist - peaaegu maani kaht tooni roosa sifoonkleit. Rätsepatöö. Minu isiklikud valged lakk-kingad on kenasti säilinud.

Aga meie lõpupidudel on alati lapsed väga kaunistes rõivastes. Oma "valge vares" meiegi rühmas. Pigem ma ise kipun olema see, kes teksades-t-särgis töölt viimasel hetkel jõuab...

Anonüümne ütles ...

aga võibolla läksid vanemal kuupäevad sassi või juhtus kofdus midagi ja poisi tõi sel päeval aeda hoopis keegi teine .. kasvataja võinuks natukene asja uurida.ja igas l-aias on kuskilt võtta mõni puhas riideese eelkooliealisele ...või laenata.
Mul juhtus nii - lapse lasteaialõpupeo päeva olin valesti üles märkinud. Äkki keset tööpäeva kasvataja helistab, peoriideid ei ole.ütlesin siis, et pole parata, las läheb nendega, mis on.Olid üsna vastsed ja korras. Aga kusagilt oli leitud ikka väga pidulik riietus ...muoma tundis ennast selles suht kohmakanagi :)

Emmeliina ütles ...

Kuidas said vanemal kuupäevad sassi minn, kui ta ise oli peol?

Kader ütles ...

Nii saabki, et jõuab ise peo alguseks kohale, laste pidulikud riided aga peavad ju hommikul juba kaasas olema. Igasuguseid asju võib juhtuda.

iibis ütles ...

Ühest võimalusest (et mis võib juhtuda) kirjutasin oma blokki.
Liivakastist teatrisse. Case report

tiia ütles ...

igasugu asju võib juhtuda. lihsalt riided koju unustada, laps võib neist riietest lihtsalt keelduda / panen suure karjumisega selga või et köigil tuju 0 oleks?/
ma arvan et kui ema ise kohale jõudis, ise shikk, siis äkkiotse töölt, ka selliseid kohti on olemas ,kus ilusana välja nähakse.
ja mis sellist siis oli niiväga? pidu ju sai toimuma, seda kogemust ei võta lapselt keegi.
natuke nagu tähenärimist vist rohkem kui mõistmist...

kukupai ütles ...

Häda ju selles, et laps ise oli õnnetu...
Nagu hiljem kuulsin, pole sellel konkreetsel lapsel kunagi pidulikke riideid nähtud... Ema muide töötab kodus...
Mul oli sellest lapsest lihtsalt kahju. Juhtuda võib muidugi kõike, aga mitu korda järjest?

Maria ütles ...

Meie lapsed on ka korra peole sattunud peaaegu, et igapäevastes riietes, aga suutsin siiski õigelajal peoriided lastele kohale toimetada. Samuti on lapsed olnud peol ilusatespeokleitides ja räbalates sussides, sest ma lihtsalt ei tulnud selle peale, et kontrollida nende jalatsite seisu. Sai ju ostetud ilusad valged võimlemissussid neilekunagi... Aga kõik õppetunnid on kätte saadud ja kolmapäevaseks direktori vastuvõtuks on lastel olemas nii kingad, pluusid, seelikud, püksid ja patsid. Ühesõnaga kogu krempel.

Iseenda lasteaiast mäletan seda, et kapis oli alati midagi. Kasvõi rahvariided. Ja need siis pandi selga lastele kellel polnud pidulikke riideid.

Anonüümne ütles ...

Mina nägin omal ajal peo olemasolu kätteantavatelt fotodelt,kus minu pisike poiss oli kui löka-anton piduliste seas,Ei tea ma siiani,mis pidu see oli.Olin ülinoor ja "totakas".Küll annab tagantjärele oma elamist-olemist mõelda.