reede, 24. oktoober 2008

Mängupüstol viis politseisse


Vaidlesin veidi pojaga. Tema nimelt jutustas sihukese loo:

Ülemus oli täna pool päeva politseis istunud. Põhjus enam kui lihtne: poeg mängis sõbraga, mänguasjaks oli plastmasskuule tulistav püstol. Lasid poisid sellega aia pihta märki. Läks mööda vene papi, kes sai aiast põrkunud kuuliga õla pihta tabamuse. Tund aega vestles papi poisi isaga kasvatusteemadel, siis läks ikkagi politseisse ja kirjutas avalduse, nõudes kriminaalasja algatamist.

Poeg leiab, et papi läks liiale. Vanematega vestlemisest peaks ju piisama, poisid ise veel kriminaalvastutusele võtmiseks noored ka. Küsisin, mida poeg ise oleks teinud, kui oleks sellise mataka saanud. Jaa, poiste karistamist oleks küll nõudnud, aga politseisse ikka poleks läinud, nüüd poistel nimi määritud.

Mina jälle mõtlen, et alati oleneb olukorrast. Kui vanematega rääkimisest tolku pole ja need last lolluste puhul veel õigustavad ka, siis ju muud üle ei jää. Aga kui kokkuleppele saadakse, poisid ise ka vabandavad ja asjast aru saavad, peaks sellest piisama.

Olen ise ka lapsepõlves tänaval õhupüssist märki lasknud. Märklaud oli üle tee suure kivi peal ja meie kõnniteel. Täiskasvanud lugesid sõnad peale, et inimesi sihtida ei tohi, rohkem ei öelnud keegi midagi. Ja midagi ei juhtunud ka.

2 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Ei kommentaari. Las kommentaarib Luts:

"Pauk, klaasiklirin. Sauna aken läheb katki. Hetke pärast ilmub napis riietuses ja maruvihane kirikumõisa rentnik.
Kirikumõisa rentnik
Te kuradiinglid, te tapate inimesi! Põrssakari! Kas teil aru on pealuu sees! Ütelge mulle, kes teist laskis? [Kiir osutab Tootsi peale.] Seda ma arvasin. Kuule, inimeseloom, sa oled ikka südinud loll!
Toots
Ma arvasin esti, et need on tamasseri rauad...
Kirikumõisa rentnik
Ise oled sa tamasser! Ma taon selle tamasseri sulle ... ! Põrssakari!

Tuleb köster.
Köster
Mis siin oli?
Kirikumõisa rentnik
Ah, mis siin siis ei ole. Poiss tegi koerust, näe, sauna aken läks katki.
Köster
No k... No k... sa kurivaim!!"

Tiiu ütles ...

Aga minu mees leidis öökapilt kaks padrunit, mille mind koliv jahimees oli garaaži ette taskust poetanud kogemata ja kutsus politsei. Mulle helistas ja karjus: Kas kuulid olid minu jaoks?!