esmaspäev, 15. veebruar 2010

Siinai kroonika - 2.päev - kilpkonnasupp

Tänane päev oli määratud puhkuseks ja aklimatiseerumiseks. Ei saa jü külmalt põhjamaalt tulnuid kohe kuuma kätte seiklema panna. Kui aga aus olla, poleks ma kodus iialgi selle peale tulnud, et +28 pole sugugi palav, vaat et jahegi veel. Praegu igatahes on +31 ja mul on jakk õlgadel.

Aga meie otsustasime Nirtiga, et vaatame siis järele, kui punane see Punane meri siiski on. Hotellist viib bussikas kindlatel kellaaegadel otse randa ja tuleb järele ka. Meie laadisime end kohe esimesse bussi, vastuvõtulauast saadud rannalinad kaasas, veepudel ja päiksekaitsesprei kotis.

No polnud punast, kohe üldse mitte. Sinisemast sinisem oli. Vesi läbinisti selge, kirjud kalakesed ujusid suplejatega võidu. Rahvast oli vees palju ja vesi oli soe nagu supp.

20 kohaliku raha eest laenutasime kahe peale maski ja hingamistoru ka. Mina küll kahtlesin veidi, pole just suuremate oskustega ujuja ja pead heameelega vee alla ei pista. Aga kolm suutäit soolast vett koolirahaks ja asi selge. Kalad on tõepoolest ilusad värvilised, enamus küll kollasetriibulised, aga õnnestus ka sinisekirjuid näha.

Õlgedest punutud päikesevarjud ei ole mitte ainult turistide heaoluks, vaid pakuvad kodu ka varblastele. Mitugi korda nägime, kuidas nad vups ja vups aukudest pessa lendasid.

Vahepeal küpsetasime end päikese käes. Kerge tuul tegi olemise mõnusaks, palav ei olnudki.

Kui rannaaeg otsa sai (siin lõpetavad rannapoisid töö kella nelja ajal, kui juba hämarduma hakkab), tulime tagasi oma tagasihoidlikku majutuskohta.
Tagasihoidlik tähendab kahekohalist tuba imepehmete vooditega (voodipesu ja käterätte vahetatakse iga päev), oma duširuumi, kus dušikraanist tuleb ainult kuuma vett (kraanikausist normaalset), konditsioneeri toas, ülirikkalikku hommiku- ja õhtusöögilauda, naeratavaid ja viisakaid teenindajaid (muidugi on viisakas neile ka tippi anda), hotelli sisehoovis suurt basseini ja mullivanni. Mida luksuslik majutus siis sisaldab?

Nüüd aga tuleb paar-kolm arvutivaba päeva, sest kell 4 öösel hakkame sõitma Kairo poole, sealt laekume ülehomme õhtul ja ilmselt peame kohe hüppama Jeruusalemma bussi. Jeruusalemmast oleme tagasi neljapäeva hilisõhtul, reede puhkame ja ööl vastu laupäeva viib tee Moosese mäele.

Kroonika jätkub esimesel võimalusel.

Pildil osake tänasest kilpkonnasupist :)