pühapäev, 5. august 2007

Anonüümsele kommentaatorile - mina olen mina ka siis, kui mu sugulaseks oleks Romeo Kalda, Katariina Padar või Liis Lass

Sugulasi ei saa valida. Küll aga saab, vähemalt mingil määral, valida, kes oled ise.
Kirjutan seda juttu Tiiu loal ja teadmisel, ajendiks ühe tema kirjutise peale tulnud anonüümne kommentaar. Kommenteerimise teema on küll siin blogides korduvalt üleval olnud (viimati Agnessa ja Väike Nõid), aga ega küll küllale liiga tee.
Kommentaar ise on selline: Jaanile jõudu ja õnne! Aga ma ei suuda mõista sugulasi, kes teiste tulemustega kiitlevad nagu annaks see nendele endile lisaväärtust.Mu sugulaste hulgas on tippkirurg, 2 tunnustet kirjanikku, on teadlasi ja tuntud muusikuid.Aga mina olen ikkagi mina, mitte nende sugulane :)Ja pole veel kuulnud, et nad ennast minu saavutuste, mis pole ka just tillukesed, paistel esitleksid.
No mina ei lugenud küll kusagilt välja, et Tiiu ennast oleks üritanud esile tuua. Kogu lugu oli pühendatud Jaani tublidusele ja see sugulus lihtsalt informatsiooniks, kust info pärit, nö siseringile viitamine.
Ent kommenteerijast jäi mulje, et ta siiski kannatab kerge alaväärsuskompleksi käes, miks muidu oli vaja need tuntud sugulased üles lugeda ja mainida, et ega ta enda saavutusedki väikesed pole. Võibolla polegi, aga seda pole kuidagi võimalik kontrollida, kuna kirjutaja eelistas anonüümseks jääda.
Igas suguvõsas on neid, kelle üle võib uhkust tunda. Ja kindlasti on ka mõni must lammas, kellest parema meelega viisakas seltskonnas ei räägita. See aga ei muuda seda, kes olen ma ise, mida olen mina saavutanud. Mina olen ikka mina, oma heade ja halbade külgedega. Aga kui mul on au tunda kedagi, kes on töö ja vaevaga tunnustust saavutanud - miks peaksin seda siis häbenema? See, et ta on minu sugulane, ei ole ju minu valik. Mul on hea meel, kui keegi minu sugulastest või tuttavatest on nii tubli. Heas mõttes kade võin ma ju ka olla - miks mina ei viitsi/taha/oska niimoodi vaeva näha?
Ja kui ma tõesti olen midagi saavutanud (oma töö ja vaevaga), ei pisenda mu sõprade silmis neid saavutusi kuitahes must lammas sugulaste või tuttavate hulgas. Nemad on nemad ja mina olen mina.

Kommentaare ei ole: