teisipäev, 8. juuni 2010

Kas peaks pommi alla panema?


Firmale ML Arvutid nimelt?

Stoori on selline:

Aastal 2007, ühel ilusal sügisesel päeval, ostsime pojale nüüdseks hingusele läinud Enteri kauplusest sülearvuti ML N760. Enter oli ju ML arvutite ametlik edasimüüja. Läpaka hind oli vastuvõetav, välimus kena ja töötas ka ilusasti (kui Vista konksud selgeks said). Tehasegarantiiks öeldi kaks aastat, lisaks aasta ekspressgarantiid, mis pidi siis tähendama, et kui esimese aasta jooksul mingi rike peaks ilmnema, antakse remondi ajaks asendusarvuti.

Täpselt aasta hiljem, pühapäevasel õhtul, otsustas läpakas pildi tasku pista. Esmaspäeval sai ta siis kaenlasse võetud ja Enterisse viidud. Kuna ekspressgarantii lõppes just pühapäeval, tuli asendusarvutist muidugi suu puhtaks pühkida.
Aeg hakkas venima, siis mingil ajal tuli info, et katki on emaplaat. Läksid veel mõned nädalad, kutsuti poeg poodi ja pisteti talle pihku uus arvuti, öeldi, et vana parandamine ei õnnestunud, seepärast vahetasime välja ning garantii hakkab otsast peale. Mingit akti ega paberit selle kohta ei antud.

Tore-tore, kuid siis hakkas programm pidevalt kokku jooksma. Tuttav itimees vaatas üle - pooled draiverid installimata, sisseehitatud veebikaamera hoopis ühendamata. Tegi programmi korda, installis draiverid ära, rauda loomulikult ei puutunud, et mitte tehasegarantiid kaotada.
Arvuti töötas, töötas, kuni tänavu mai algul otsustas, et tema enam voolu sisse ei võta.

Vahepeal on Enter pankrotti läinud ning ML Arvutid sülearvutite kokkupanemise hoopis lõpetanud. Otsisin mööda netti taga, mis nüüd teha. Lõpuks leidsin ML uue veebilehe www.arvutid.ee, kust ilmnes, et remontima nad oma toodangut ikka peaksid. Helistamine kinnitas seda, pealegi öeldi, et ilmselt kehtib ka tehasegarantii (kaht aastat pole ju veel vahetusest möödas).

Nõndaks, 18.mail sai siis läpakas seljakotti pistetud ja Sakala tänavale kõnnitud. Vastuvõtja vaatas, pakkus veaks kas toitepistiku või halvemal juhul emaplaadi rikke, paari päeva jooksul lubati helistada. Kontaktnumbriks andsin poja oma, sest tema ju tegelik omanik. Muide, vaatas andmebaasist järele ja arvas ka, et garantii täiesti kehtiv.

Ei helistanud sealt keegi nädala ega teise jooksul. Helistasin siis ise, öeldi, et on tehniku käes diagnostikas, paari päeva pärast lubati taas helistada. Ei midagi. 1.juunil oli linna asja, astusin töökojast läbi. Vastuvõtja ei osanud midagi kosta, kutsus tehniku. Too vaatas remondiakti sellise näoga, nagu näeks ta seda esimest korda. Läks kuskile nurga taha, ilmus natukese aja pärast ja ütles, et on jah emaplaat katki. Siis hakkasid tehnik ja vastuvõtja omavahel vaidlema, kas ikka on kehtiv garantii, lõpuks jõudsid järeldusele, et on küll, pool aastat koguni veel.
Mulle seletati, et emaplaadi remont kestabki kaua, vähemalt paar kuud, kuna see tuleb saata tootjale Taiwanisse, ML enam sealt osi ei saa ja nemad võivad ainult katkise maha monteerida ja pärast remonditu uuesti peale. Aga õhtul pidi juhataja majja tulema, siis arutavad ja otsustavad, mis teha ning järgmisel päeval helistavad ja teatavad.

Läks päev, teine, kolmas - ei kippu ega kõppu. Hakkasin ise helistama, tööpäeval ja tööajal - keegi toru ei võtnud. Saatsin päringu kodulehelt leitud tagasiside kasti kaudu - ei mingit vastust. Täna õnnestus lõpuks firma toru otsa saada. Valati nagu kapatäis külma vett kaela - ei, garantiiremonti me teile pakkuda ei saa, kuna eelmisel korral ei vahetatudki välja tervet arvutit, ainult osa sellest (kusjuures korpus oli täiesti uus) ning garantii kehtib ainult neile osadele, mis tookord vahetatud said. Emaplaati saab vahetada küll, aga ainult tasuliselt. Võtsin mõtlemisaega.

Kui poeg töölt laekus, hakkasime asja arutama. Esimene küsimus tekkis: kui eelmisel korral oli katki emaplaat ja see ringi vahetati, kuidas siis nüüd uuele emaplaadile garantii ei kehti?
Poja sõber on jurist ja tollel tekkisid veel mõned küsimused.
Esiteks - miks eelmisel vahetusel mingit akti ei antud? Kuidas teha kindlaks, millised osad välja vahetati ja mis on pärit esialgsest arvutist? Kui suures osas on rikutud minu kui tarbija õigusi?
See, et lubadustest kinni ei peetud ning meid firma poolt teavitama ei vaevutud, näitab ju ka suhtumist klienti. Millega seda kompenseeritakse?
Üleüldse tekkis kahtlus, et lihtsalt leiti, et garantiikorras remontimine läheb firmale liiga kulukaks, parem küsime raha, kui klient ikka arvutit tahab, küll ta siis maksab ka. Aga summa ei ole just väike, teine tegija oleks olnud nõus poolega sellest.

Mina igatahes hakkan nüüd netist pommivalmistamise õpetust otsima.

Lisatud: polegi vist pommi vaja, kukuvad isegi: http://www.informaator.ee/ml-arvutid-taotleb-pankrotti/

Kommentaare ei ole: