teisipäev, 23. oktoober 2007

Palavikus laps õue?!

Tupsu emmele helistati lasteaiast - Tupsul on palavik, kas saaksite järele tulla? Emme ei saanud, helistas mulle. Muidugi ma läksin. Jõudsin kohale ja mida ma näen - lapsed õueminekuks riidesse pandud, Tupsu kaasa arvatud! Ei osanud aa-d ega oo-d öelda selle peale, võtsin lapse ja tulin tulema.
Ega see palavik nüüd niiväga kõrge ka polnud, 37,5 ainult. Aga seda oli piisavalt palju, et laps loiuks ja virilaks muuta. Kodus mähkisime end sooja pleedi sisse ja sättisime diivanile lebotama. Eks nüüd tuleb mõned päevad tohterdamisele kulutada.


Mina aga mõtlesin, kuidas ikka on võimalik palavikus last koos teistega õue saata. Kui kunagi ise veel lasteaias töötasin, oli meil küll kord, et haige laps jäi ühe kasvatajaga tuppa kuni vanemad järele tulid. Edasi vastutasid juba nemad.

6 kommentaari:

AlaR ütles ...

see on kuidagi väga tavaline. tallinna lasteaedades kohtab seda lausa väga tihti. ja vabanduseks tuuakse "aga me ei saa ju kõiki lapsi tema pärast tuppa jätta" ja "kasvataja peab kõikide lastega tegelema, mitte ainult ühe järele vaatama." kõlab nõmedalt, aga olen ka ise sellega kokku puutunud.

Ingrid ütles ...

Kui laps lasteaias haigestub, EI TOHI teda õue viia. Tuleb lasta tal vaibal mängida või jätta üks voodi kokkupanemata ja lasta lapsel sellel pikali olla, kuni kodused talle järgi tulevad. Isegi õueriietesse ei tohi last ema ootamiseks panna, sest ta hakkab neis higistama.
Last valvab toas söögitädi, uue nimega kasvatajaabi.
Varem oli igatahes nii, et laps, kes hommikul kodus ei tundunud eriti tervena viiakse lasteaeda ja palutakse kasvataja ja abikasvatajal teda jälgida, vajadusel mitte õue lasta.
Olge targad vanemad ja võidelge oma laste eest!:-)
Panen ühe lingikese, mis muidugi pole mingi ametlik reeglistik, vaid
minu kogemused, mida igaüks võib täiendada oma kogemustega.

Ingrid ütles ...

http://kiirabi.blogspot.com/2007/05/mrka-lapse-haigust_26.html

AlaR ütles ...

mhmh, ingrid, ma olen sinuga nõus (pole linki veel uurinud), aga paraku on tegelikkus enamasti just selline nagu postis kirjeldatud. olen seda ka ise kohanud, täiesti isiklikult ja oma lapse peal, ja peale seda kui PÄRIS KÕVA LÄRMI tegin, muutus olukord rühmas. seda enam, et oli aeg, kus lapsed kipuvad kangesti haigeks jääma, sihuke lahedalt sügistalvine, ei liha ega kala.

helle ütles ...

Mäletan sellest ajast, kui minu laps veel lasteaias käis, igahommikust kohustuslikku kraadimist(või oli see sõimerühmas). Vahel viivad vanemad lapse pooltõbisena lasteaeda ka lootuses, et ehk ei lähe hullemaks ja et ei saa koju ka jätta.

osaline ütles ...

vastukaaluks tean ka sellist juhust:
Lasteaiast helistati 5aastase põnni koju: "Teie lapsel on palavik 39, kas te saate ta ära viia?"
"Las ta paneb end riidesse ja hakkab tulema! (ca 1km) Ta oskab ise tulla küll! Me oleme kodus."