teisipäev, 16. oktoober 2007

Äkki keegi teab....

...kas jalgratast tõesti ei tohi bussi tõsta, kui jalad väntamisest väsinud ja tahaks kergema vaevaga edasi pääseda?
Oli täna selline lugu. Sõitsin bussiga kodu poole, kui järsku ühes peatuses juht kabiinist välja kargas ja kõva häälega röögatas: "Jalgratas välja!" Siis kõndis ise bussi taha otsa ja õiendas rattaomanikuga tükk aega, kuni see võttiski ratta kaenlasse ja maha astus. Ei olnud mingi asotsiaal ega nolk, täiesti tavaline noor naisterahvas. Ratas oli samuti üsna tavaline, ei mingeid lisavidinaid, mis ratta suureks ja laiaks oleks muutnud. Buss polnud täis ka üldse. Ei saanudki aru, keda see ratas seal tagaotsas segas.

Vaatasin järele, ei leidnud Tallinna ühistranspordi kasutamise eeskirjades küll sellist punkti, mis KEELAKS rattaga bussis olemise....

7 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Kukupai, ma hakkasin sinu fänniks.

"Ei olnud mingi asotsiaal ega nolk, täiesti tavaline noor naisterahvas."

Ma ei ole suurem asi bussisõidu eeskirja spetsialist, aga ma olen suht veendunud, et nolgid ja asotsiaalid kvalifitseeruvad liigilt inimeste hulka, seega sobivad bussireisijaks, seda isegi suukorvi või muu lisa-atribuutikata. Mis alusel sa neid siin teistest inimestest eristad? Minu meelest on reegel (mai tea, kas kirjutatud või kirjutamata), et bussijuht ei pea võtma peale joobes kodanike. Seda, et reisijaid võiks sortida sotsiaalse staatuse järgi - no ma kahtlen selles väga.

About "ei viitsi edasi sõita" - ma siin mõtlesin, et kui ma järgmine kord ei viitsi autoga edasi sõita, et siis äkki võiks kah, nt visata trossi mõne juhusliku trammi külge (lühikese, no et rooli keerama ei peaks) ja purjetaks sedasi slepis rahumeeli edasi. No kui ikka ei viitsi edasi sõita.

Kordan - ma ei tea - ma arvan nii. Küsisin Marta käest, ta ei viitsinud otsida, aga arvas, et asi võib-olla mingis käsipagasi teemas - et no nt kolida ühest korterist teise ühistranspordiga ei saa.

AlaR ütles ...

kusjuures, nii ongi. ratast tohib bussis (ka linnaliinil) vedada vaid siis, kui see on spets kotti pakitud. vajalik info on tavaliselt bussides paaris-kolmes kohas üleval...

kukupai ütles ...

Noh, kui Sa nende sõnade alatooni tead, siis saad aru küll, mida ma silmas pidasin. Aga võin ka selgitada. Asotsiaal - purjus, räpane; nolk - niisama räuskaja ja laiaja. Mõlemad tüübid segavad kaassõitjaid. Seda aga see rattaomanik kohe kindlasti ei teinud.

Anonüümne ütles ...

Kukupai, ma ei tea selliseid alatoone. Minul ei seostu asotsiaal automaatselt joobega ja mis puutub sellesse, et räpane, siis esiteks - kaastunnet, kodanikud, palun kaastunnet - inimesel ei ole äkki kodugi, rääkimata soojast veest - kas me seepärast tohime teda halvustada. Teisalt on nii, et ma olen korduvalt nt poejärjekorras peaaegu ära minestanud selle peale, kui mõni keskealine proua lõhnab poole pudeli turult ostetud parfüümi järgi - mõni aakas on selle kõrval lausa lilleke.

Sallivust! Kurat, ma nõuan sallivust! Eriti neilt, kes on end vasakpoolseteks kuulutanud!

Tiia ütles ...

olge rahulikud, mulle on kord öeldud, et RATAStool ei lähe bussi... Kusjuures keerasin ringi, läksin teise bussiga ... teinekord lubati mu ratastool bussi, aga lapsevankrit ei lubatud - olen olnud 3 lapsevankriga üheaegselt bussi, mina istusin istmel, ratastool oli koos - aga ikkagi ja kõik bussis olijad olid rahul.

maailm on päris imelik

notsu ütles ...

sama situatsiooni olen minagi kõrvalt näinud ja tundus ka uskumatu,aga samal hetkel sattus just bussireisimis juhis ninaall olema ja sealt võis tõesti lugeda,et peab olema kotti pakitud!
on imelik...

v. ütles ...

https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?replstring=33&dyn=12794214&id=764250 ehk Sõitjate bussiliiniveo, bussijuhuveo, taksoveo ja pagasiveo üldeeskiri (majandus- ja kommunikatsiooniministri määrus)

Selle § 9 lg 1 ütleb:
Linna-, valla- ja maakonnaliinil on sõitjal õigus ühissõiduki salongis tasuta vedada /.../ kokkupandud ja ümbrises jalgrattaid /.../. Need ei tohi takistada sõitjate sisenemist, väljumist ja liikumist ühissõiduki salongis.