reede, 27. märts 2009

Joomine töökohal


Seda lugu ma ei kommenteeri. Kuid selle kommentaariumist jooksis läbi küsimus: kas Gorba ajad on tagasi? On või ei ole, aga minul on selle Gorba alkoholivastase võitlusega seoses üks naljakas lugu juhtunud.

Kaheksakümnendate teises pooles võttis meie suure riigi juhtkond kätte ja otsustas hakata joomist piirama. Erilise löögi alla sattuski napsitamine töökohas. Loodi alkoholismivastase võitluse komisjonid, mille peamiseks tööks sai patustanutele trahvi väänamine. Oli nii, et kui töötaja jäi töökohal vahele, pidi keegi akti koostama ja sinna saatma, kui aga ülemus ei püüdnud töökohas joomist ära hoida, tuli akt teha tema kohta ning trahvimäär algas sealt, kus lihttöölise oma lõppes.

Minul oli üsna selle korra kehtimahakkamise algul sünnipäev. Nagu tollal kombeks, tuli töökaaslastele väike istumine korraldada.

Tööpäev oli läbi, peaaegu kõik läksid koju ning meie jäime oma pundiga pidu pidama. Pundis oli loomulikult ka mu tollane ülemus. Muuhulgas kinkis keegi klientidest mulle pudeli punast šampust ning otsustasime selle ära mekkida. Mõeldud, tehtud. Valasime teeklaasidesse välja ja just kui tahtsime rüübata, läks aknast mööda üks meie tollaseid asedirektoreid. Olgu öeldud, et tegemist oli inimesega, kes iga kõrgemalt poolt tulnud korraldust täitis lausa saksa täpsusega.

Vaatas, pööras ringi ja lausa tormas sisse. Nuusutas klaasi ja kukkus pröökama. Mitte minuga, niipalju viisakust tal jätkus. Aga ülemusega - kuidas too ometi niisugust asja lubab?! Siis kihutas veel maja peale tunnistajaid otsima, et protokolli teha. Ega keegi tahtnud öelda, et on jah alkohol, mitmed tegid näo, et nemad küll aru ei saa, äkki on lihtsalt mahl. Kaadriinspektor lõpuks pidi survele alla vanduma ja noogutas hädiselt.

No nii, kirjutas see asedirektor ülemusele protokolli ära ja mingi aja pärast kutsutigi too komisjoni ette. Seal aga naerdi lausa, küsiti, et kas te siis tõesti ei kavatsenudki joomist ära hoida? Ülemus vastas, et ei kavatsenud jah, ta polla enne kunagi punast šampust saanud ja tahtis vähemalt maitsta. Komisjon muheles ning väänas aususe eest miinumumtrahvi. Neile oli see ka esmakordne juhtum, kus protokoll tehti ülemusele.

Meie endi kõige kõrgem ülemus vangutas ainult pead ja ütles mulle omavahel, et me oleksime võinud ometi kontrollida, kas asedirektor on juba lahkunud, enne kui pudeli lahti tegime. Ning selle trahvi maksime ülemusele kamba peale kinni, ei olnudki kuigi suur summa.

9 kommentaari:

Eve Piibeleht ütles ...

Võib-olla olen ma lollakas, aga ma olen eluaeg olnud igasuguse alkoholi vastu tööajal ja töökohas. Meie firmas võib töö ajal alkoholi tarbinud inimene hakata kohe ka tööraamatu järgi minema.
Mitte et ma ise karsklane oleks, aga igal asjal on oma aeg ja koht.

Anonüümne ütles ...

Võib-olla ma olen veel lollakam, aga kui kui pole kokkupuudet klientidega ega silmi pahupidi pööravate kolleegidega, töö kvaliteet ja maht ei kannata või isegi midagi juurde saab, nt loomingulises töös, siis milles probleem?

Kaur ütles ...

Thela - võrdlemisi radikaalne seisukoht. Uudishimust palun, et ehk põhjendad ka, miks Sa nii arvad? Või vähemalt kirjuta, millest selline karm suhtumine...

(mul on kõik, kõik eluakal läbitud töökohad - kokku neli, kui ülikooli-aegsed haltuuraotsad välja arvata - olnud töö ajal alkoholi tarbimise osas suht sallivad. Et kui on mõistlik põhjus ja peetakse piiri, siis kätt ette ei panda.)

Elviina's blog ütles ...

Tervisenapsul ja lausjoomisel on vahe sees. Loomulikult tehases või mingil töökohal, kus on vajalik äärmine kontsentreeritus ja täpsus ei tule isegi mingi tervisenapsu võtmine kõne allagi, aga büroos või nii, miks mitte, kui see kedagi ei sega. Parem muidugi kui on mingi kohvik või selline majas olemas.

Eve Piibeleht ütles ...

Karm suhtumine sellest, et mul on eluaeg tulnud juhtida töölisi. Olete näinud purjuspäi pressi vahele jäänud mehe kätt? Mina olen, rohkem ei taha. Teine variant, klienditeenindajad, kas kellelegi meeldiks suhelda alkoholi järele haisva teenindajaga? Ja mis ei ole lubatud töölistele, ei tohi olla lubatud ka kontorile, ei saa olla nii, et ühes firma otsas kehtivad ühed reeglid ja teises otsas teised.

Anonüümne ütles ...

thelaga 100% nõus. Ei olnud tol ajal alkohol töökohal hea, ei ole ka täna. Miks? Seepärast, et alati leidub keegi loll, kes ei oska mõõtu pidada vms.

Üks parandus ka - mitte "meie suure riigi", vaid "Nõukogude Liidu".

kukupai ütles ...

thela, täiesti saan aru Sinu seisukohast. Meil oli seal küllalt rahvast, keda ma vist kainena kunagi ei näinudki ja eks nendega oli jama ka.
Aga selline lugu lihtsalt oli kunagi, ajad olid ju teised.
Praegu töötan ametis, kus teatud alkoholikogus käib lausa töö juurde. Aga mingit muul põhjusel joomist olla ei tohi meil. Ning mina ei tohi ka avalikus kohas äratuntavalt svipšis olla, mõjub ameti mainele halvasti.

Anonüümne ütles ...

egas see ülemus Ferdinant ei olnud? icc

kukupai ütles ...

Temast veel kõrgem, Ferdy oli ju ka ainult asetäitja. V. oli see protokollija.