neljapäev, 25. september 2008

Milleks mulle blogipuu?


Igatahes mitte selleks, et oma püsilugejaid postitustega kursis hoida. Vaatasin viimaste päevade kaunterit ning kohe oli näha, et blogi külastatavus pole raasugi vähenenud, samas tulevad külalised igasuguseid muid teid kaudu, mitte blog.tr-st.

Sai seega kinnitust fakt, et blogipuu kaudu tuleb rohkem juhuslikke klikke, võib-olla neid, kellele mingi konkreetne pealkiri silma jäi või teema huvitama hakkas. Püsilugejad on ammu igasugu readerite peale kolinud.

Milleks siis üldse seda blogipuud vaja?

Aga on ikka tore küll, kui kõik Eesti blogid ühes kohas saadaval on. Pidevalt lisandub ju uusi blogijaid, kunagi ei või teada, kes huvi hakkab pakkuma. Teine minule meeldinud vidin oli see, mis näitas viimaseid külalisi - sai vastukülaskäigule minna. Mõnelgi blogijal on blogisid kohe mitu, profiililehelt oli hea vaadata ja valida.

Praeguses variandis on need vidinad puudu. Samuti ei ole just meelepärane, et blogilistid on üleval ja uued postitused all, viitsin ma jee kerida kogu aeg. Otsingulahtrit tahaks ka tagasi - mõnikord jääb silma mingi teema, mida kohe vaadata ei saa, sedakaudu oleks ju lihtne üles otsida.

Keegi siin piuksus, et tasuta saadud, pole nagu õigust viriseda. Ühest küljest õige ning tegijate entusiasm on tõesti tänuväärt. Aga ei pea ju olema tingimata tasuta. Ma ei usu, et kui iga blogija aastas ntx 100.- peaks letti laduma, see kellegile väga tappev oleks.

Teisest küljest - ma ikkagi tahaksin teada, mida blogipuu tegijad ise silmas peavad, milline on nende nägemus kogu asjast. Et seekordne versioon kiirustades välja pandi, sellegi paljastas Andris alles kommentaarides, siis kui rahvas juba kisa tõstis. Aga sellest selgitusest oleks pidanud alustamagi. Kisa oleks kordades vähem olnud. Inimesed saavad aru küll, kui neile asjad loogiliselt ära seletada. PR-i tuleb õppida, ega muud.

Tahaks ikka küll, et oleks üks korralik blogipuu, mugav kasutada ja silmale ilus vaadata.

5 kommentaari:

Manjana ütles ...

mina ei oskagi piuksuda. või noh oskan, siis kui mul on vaja kelleltki midagi välja pressida ja muud meetodid ei aita, kui enda pisikeseks ja õnnetuks tegemine.

ma küll ei viitsiks portaali eest 100 krooni maksta.

Anonüümne ütles ...

Küll ta veel nii heaks saab, et järgmise uuenduse juures taevani kiidetakse. :-)

Ma olen viimastel päevadel (st. pärast uuendust) täheldanud palju külastusi erinevatest Blogipuu järjehoidjatest, millest mul enne polnud aimugi, et seal üleval olen. Seevastu on külastused pealehelt mingil määral kahanenud. Võib-olla innustas kanalite kadumine rahvast endale oma listi koostama.

Anonüümne ütles ...

A mis otsigusse puutub, näiteks Technoratis või Google blogiotsingus saab ka postitusi keele järgi otsida. Teinekord leiab sealt midagi sellist, mida Blogipuus polegi.

Anonüümne ütles ...

Mina käin enamus blogisid ainult läbi blogipuu lugemas. Lihtsalt nii on mugavam. Vahest väga harva kirjan mõne blogi omale lemmikutesse. Ja sedagi ainult ajutiselt.
Claara

Anonüümne ütles ...

Mul on lemmikblogid brauseri järjehoidjas, spetsiaalses kaustas. Aeg-ajalt käin need kõik järgemööda läbi. Blogipuu on nagu on... hea, kui leiab sealt huvitavat :)