reede, 21. november 2008

Aardejaht - nõud

Seekordse aardejahi teemaks on siis nõud. Paljudel on ju mõni lemmiktass või taldrik või on säilinud midagi vanavanematelt. Eriliseks teeb need asjad mitte nende välimus, kuigi ka see võib olla vägagi pilkupüüdev, kui just asja tähendus meie endi jaoks.


Mina mäletan lapsepõlvest kohvilaudu, mida kaunistas mu vanaema-vanaisa pulmakingiks saadud serviis. Lihtne vorm, õrnsinine lillekestega triip kaunistuseks. Tänaseks on kunagisest 12-st tassist järel 7, samuti on kõige kaduva teed läinud suhkrutoos. Serviis pesitseb mu puhvetkapi tagumises nurgas ning välja võtan selle vaid väga erilisteks puhkudeks. Siiski loodan, et kunagi saan panna ta oma tulevases köögis aukohale kappi klaasi taha vaatamiseks.







Teine ilus asi on mu vanaisa hobustega õllekann. Õlut ei jooda sellest ammu juba enam, kuid millegipärast tahavad kõik just sellest kannust mahla või morssi juua, olgugi et kanne ja klaase pool kappi täis.







Kas teilgi oleks sellele jahile mõni aare välja pakkuda?







PS. Algselt nimetatud fotojahiks, on Tiia palvel ümber nimetatud aardejahiks, et segamini ei läheks. Ning osalemiseks pole vaja muud kui fotokat ja mõnda toreda looga asjakest.

7 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Kui homme tuiskab, siis on mul aega. Täna ei ole. Kui homme on kole ilm, siis on :)
Ma pean lihtsalt kapist hakkama kaevama vanu asju välja. Meil on nad nö. peidus :)

Aga sul on huvitav serviis :)
Mulle meeldib :)

Kaamos ütles ...

Ilusaid asju on alati lust vaadata. Huvitav, kas sellest kannust joodav neste kustutab ka tõelise hobusejanu? On ka mul üks köögiriist pildil.

Herezia ütles ...

No ei ole mul neid suguvõsa aardeid ja sentimente. Liiga palju on vist veel elusolevaid ja minust vanemaid naissugulasi. Ma arvan, et perekonna aarete hoidmise ring (ja sellega kaasnev vastutus) läheb minust lihtsalt mööda.
Aga paar kopsikut leidsin ikka. :)

sille ütles ...

nii, mina ei ole endiselt linkimist selgeks saanud. aga paar kopsikut on väljas ka siin:

http://sille-igapaevaelu.blogspot.com/

Anonüümne ütles ...

minu poolt midagi ka.

enetimm ütles ...

minu pere mõned nõud leisin üles. ega see raske olnud, sest need on iga päev kasutusel :).
huvitav, kuidas nendest tavapärastest asjadest kord muuseumi väärtused saavad... nii ka sinu vanemate serviisist. kui oleksin eestis olnud, siis oleks teinud pildi oma ämma eelmise sajandialguse nõudest, mida nad siiani tähtsatel päevadel kasutusel hoiavad!

Raamatutuba ütles ...

jess, sellise kujuga aga valge kohvikann oli mu vanaemal ;)) See toodi pühapäeviti lauale ;))