pühapäev, 27. jaanuar 2008

Maailm - kaubamaja

Pikka aega oli mu lemmikkirjanikuks Hemingway. Järgnev tsitaat pärineb ka temalt.

... Ma olin saanud midagi ei millegi eest. See ainult lükkas arve esitamise edasi. Arved ei jää aga kunagi esitamata. See oli üks neid toredaid asju, millele võisid kindel olla.

Ma arvasin, et olin juba kõige eest maksnud. Mitte nii nagu naised, kes aina maksavad ja maksavad ja maksavad. Ei mingit tasu ja karistuse põhimõtet. Lihtne väärtuste vahetus. Sa annad midagi ära ja saad midagi vastu. Või sa töötad millegi eest. Nii või teisiti maksad sa kõige eest, mis midagi väärt on.

Olin lunastanud endale elus palju asju, mis mulle meeldisid, ja sellepärast olin elust mõnu tundnud. Asjade eest, mis sulle rõõmu valmistavad, võid maksta mitmeti - teadmiste, kogemuste, riski või rahaga.

Et elust mõnu tunda, selleks tuleb õppida oma raha eest midagi täisväärtuslikku saama ja seda teadlikult nautima. Üldiselt on see võimalik. Maailm on hea kaubamaja.


Ernest Hemingway
"Ja päike tõuseb"

Hmm, maailm on kaubamaja küll, kes aga kasudega kauplema õpetaks?

1 kommentaar:

Anonüümne ütles ...

Kes küll seda kasu ära tundma õpetaks.
Käibetõde - parimad asjad maailmas on tasuta.