neljapäev, 17. september 2009

Kanalisatsioonirindelt


Umbes kuu aega tagasi paistis, et õnn hakkab ka meie õuele jõudma - algas meie tänava kanalisatsioonitrassi rajamine. Halleluuja!

Nädalapäevad tagasi jõudis kaevamisjärg ka meie maja ette siis. Ajutised ebamugavused - suurte masinate liikumine, kogu maja värisemine jne - olime nõus tulevaste mugavuste nimel ära kannatama, seda enam, et tööd tehti rangelt 9-sast 17-ni ja nädalavahetusel oli vaikus.

Kuid nädala algul tabas mind ebameeldiv üllatus. Tulin koju lõunale ning avastasin, et meie liitumispunkt on juba paika pandud, kuid kolm meetrit õigest kohast eemale. Töömehed ütlesid, et nemad kaevasid rangelt projekti järgi ning seal nii just oligi. Selge see, et neile antakse joonis ette ja ega mul nende vastu pretensioone polegi. Palusin siis, et nad kraavi enne kinni ei ajaks, kui asja uurin.

Kuhugi mujale polnud helistada kui Tallinna Vee klienditeeninduse üldnumbrile. Seal kuulati kenasti ära, prooviti mind tehnilise järelevalvega ühendada, kuid ei õnnestunud. Lubati info edasi anda ja hiljem kontakti võtta. Nii ma ka töömeestele ütlesin.
Õhtuks oli kraav muidugi kinni aetud. Arusaadav, lahtine kraav võib ju ohtlik olla. Helistasin uuesti samal numbril, sealt öeldi, et täitsa teavad, aga tööd nii palju, pole veel jõudnud. Kui valesti, siis loomulikult tuleb ümber teha, ärgu ma muretsegu.
Nüüd on mitu päeva kulunud, ei kippu ega kõppu.

Mis siis valesti on?

Loogiline oleks olnud, et liitumispunkt pannakse sinna, kuhu läheb majast äravoolutoru, et solgivesi saaks otse kanalisatsiooni voolata. Kui eelmisel aastal trassi jaoks mõõtmistöid tegemas käidi, siis ju küsiti minu käest, kuhu ma seda liitumist tahan, kus see settekaev siis on. Märgiti kenasti skeemile ka.

Rohkem ma vastavaid asjamehi näinud pole. Projekti ka muidugi mitte (selle kohta öeldi, et projekti saan koos liitumislepinguga). Mul on kuri kahtlus, et projekteerija ise pole kohapeal käinudki, joonistas trassi nende mõõtmiste järgi.

Millega muidu seletada, et nüüd on liitumispunkt paigutatud nii, et sellega ühendumiseks on vaja paigaldada üks 90-kraadine ja üks 45-kraadine torupõlv - seega ummistuste tekkimise võimalus juba sisse programmeeritud asjale. Lisaks on see otse joogivee sisendtoru kõrval. Mis aga kõige hullem - kui sellise kava järgi ühendustoru paigaldada, tuleb läbi kaevata ühe puu alt, seega puu maha võtta. Keskkonnateenistus kasseeriks selle loa eest 15 000 krooni nagu nalja.
Teine võimalus oleks muidugi pool kööki maha lammutada ja kogu toru ümber tõsta, aga see on juba enam kui nõme.

Ma ei saa aru, miks ma pean kõrgharitud inseneridele sellist asja puust ja punaseks ette tegema (õnneks olen ise kah kõrgharitud insener ja suudan nendega samas keeles suhelda).
Vähemoluline pole ka rahaline külg - kuna krundisisene osa tuleb oma kulu ja kirjadega rajada, on ikka suur vahe, kas meetreid on üks või kolm.

Ma ikka loodan, et asi laheneb enne tänava asfalteerimist. Mis kasu mul kogu sellest suurest tööst siis on, kui ma tehnilistel põhjustel töö vilju kasutada ei saa... ja lisaks kuulsin töömeestelt, et ka kõrvalmajaga on samalaadsed probleemid...

1 kommentaar:

Tiiu ütles ...

See lugu oli sealt:

http://sinu-room.blogspot.com/